Adós ügyfeleknek Üzleti partnereinknek Eladó ingatlanok

Miért az ARGENTA FAKTOR kezeli a tartozásomat?

Az egyik lehetőség, hogy az Ön által kötött szerződést az eredeti jogosult (hitelt, szolgáltatást nyújtó bank, pénzügyi vállalkozás vagy más szolgáltató) szerződésszegés miatt felmondta, és a lejárt követelését értékesítette (engedményezte) az ARGENTA FAKTOR, mint lejárt követelések vásárlásával foglalkozó pénzügyi vállalkozás részére. A hatályos jogszabályok alapján az engedményezés létrejöttéhez nem szükséges az Ön külön hozzájárulása, és az engedményezésről mind az eredeti jogosult, mind az ARGENTA FAKTOR írásban értesíti a szerződés szereplőit.

A másik lehetőség, hogy az Ön által kötött szerződést az eredeti jogosult (hitelt, szolgáltatást nyújtó bank, pénzügyi vállalkozás vagy más szolgáltató) még a szerződés futamideje alatt állományátruházás keretében, mint élő szerződést értékesítette az ARGENTA FAKTOR, mint élő szerződések kezelésével foglalkozó pénzügyi vállalkozás részére. A hatályos jogszabályok alapján az állományátruházás létrejöttéhez nem szükséges az Ön külön hozzájárulása, és az állományátruházás tényéről az eredeti jogosult értesíti a szerződés szereplőit. Állományátruházás esetén a szerződési feltételekben változás nem történik, azaz Ön továbbra is az eredeti szerződési feltételeknek megfelelően tehet eleget a havi törlesztőrészlet-, illetve lízingdíjfizetési kötelezettségének.

Milyen alapon kezeli a személyes adataimat az ARGENTA FAKTOR?

Az ARGENTA FAKTOR az Önnel szemben fennálló követelés megvásárlásával (engedményezéssel) válik a követelés kezelőjévé, így az engedményezési szerződés biztosítja a jogalapot arra, hogy az Ön személyes adatai az eredeti jogosulttól az ARGENTA FAKTOR-hoz kerüljenek. A hatályos jogszabályok alapján az engedményezés létrejöttéhez nem szükséges az Ön külön hozzájárulása.

Az ARGENTA FAKTOR a szerződés futamideje alatt állományátruházás keretében válik az Ön élő szerződésének a jogosultjává, így az állományátruházás biztosítja a jogalapot arra, hogy az Ön személyes adatai az eredeti jogosulttól az ARGENTA FAKTOR-hoz kerüljenek. A hatályos jogszabályok alapján az állományátruházás létrejöttéhez nem szükséges az Ön külön hozzájárulása.

Az ARGENTA FAKTOR az ügyfelek személyes adatait a mindenkor hatályos jogszabályoknak megfelelően kezeli. Adatkezelésünkkel kapcsolatban az Adatkezelési tájékoztatóban olvashat bővebben.

Miért nem kaptam tájékoztatást arról, hogy a tartozásomat már az ARGENTA FAKTOR kezeli?

Ha Ön nem kapott értesítést az engedményezés tényéről, akkor a Társaságunk részére átadott kapcsolattartási adatok feltehetőleg már hatályukat veszítették, vagyis nem került bejelentésre az Ön megváltozott lakcíme az eredeti jogosult (hitelt, szolgáltatást nyújtó bank, pénzügyi vállalkozás vagy más szolgáltató) részére.

Kérjük, minden esetben jelentse be Társaságunknál névváltozását, megváltozott lakcímét, elérhetőségi adatait, ehhez kérjük, vegye igénybe a honlapunkon található Adatváltozást bejelentő nyomtatványt

 

Hogyan tudom felvenni a kapcsolatot az ARGENTA FAKTOR-ral?

Munkatársainkkal lehetősége van személyesen, telefonon, faxon, e-mailen és honlapunkon keresztül is felvenni a kapcsolatot, erről az Elérhetőségeink menüpont alatt tájékozódhat.

Minden ügyfelünknek személyes ügyintézője ad tájékoztatást a követelés aktuális státuszáról, összegéről, a rendezés lehetséges módjairól és a jogi eljárás folyamatáról. A személyes ügyintézőjének elérhetőségét a tájékoztató leveleinkben megtalálja.

Keressen minket bizalommal, munkatársaink készséggel állnak rendelkezésére!

Rendezhetem a tartozásomat az eredeti jogosult felé vagy csak az ARGENTA FAKTOR-nak fizethetek?

Ügyfeleinket az engedményezési értesítő levélben tájékoztatjuk, hogy az eredeti jogosult felé már nem rendezhetik tartozásukat, befizetéseiket kizárólag az ARGENTA FAKTOR felé teljesíthetik.

Fizetési felszólítást kaptam, mit tegyek?

A fizetési felszólítást kérjük, szíveskedjen áttanulmányozni, majd az abban megjelölt határidőn belül rendezni a tartozását.

Ha bármilyen kérdése merülne fel a levél tartalmával kapcsolatban vagy a tartozást egyösszegben nem tudja rendezni, kérjük keresse Ügyfélszolgálati munkatársainkat, mert Társaságunk kiemelt célja, hogy az együttműködő ügyfeleinkkel közösen találjuk meg a mindkét fél számára kedvező áthidaló megoldást.

Munkatársainkkal való kapcsolatfelvételi lehetőségekről részletesen a honlapunkon az Elérhetőségeink menüpont alatt tájékozódhat.

Telefonon is kaphatok felvilágosítást?

Telefonos ügyfélszolgálatunk készséggel áll ügyfeleink rendelkezésére munkanapokon hétfő és csütörtök 8:00 és 16:00 óra, valamint pénteken 8:00 és 15:00 óra között a (+ 36 1) 391-4840-es számon.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a telefonos ügyintézés alapfeltétele az ügyfelek azonosítása, csak ennek sikeres megtörténtét követően tudunk tájékoztatást adni az adott szerződéssel kapcsolatban. Az azonosításhoz minimálisan három személyes adat megadása szükséges.

Mennyi a fennálló tartozásom összege?

A tartozás összegéről levélben értesítjük Önt, de tájékoztatást kérhet e-mailben, telefonon és személyesen is a Társaság székhelyén Ügyfélszolgálati munkatársainktól!

Munkatársainkkal való kapcsolatfelvételi lehetőségekről részletesen a honlapunkon az Elérhetőségeink menüpont alatt tájékozódhat.

Fennálló tartozásom milyen tételekből tevődik össze, törlesztés esetén hogyan csökken?

A tartozás összegéről levélben értesítjük Önt, de tájékoztatást kérhet e-mailben, telefonon és személyesen is a Társaság székhelyén Ügyfélszolgálati munkatársainktól.

A tartozás az alábbi tételekből tevődhet össze:

tőke: engedményezésre került követelés tőke része.

ügyleti kamat: a követelés jogalapját biztosító, eredeti szerződéses kondíciók alapján felszámított kamat. A mindenkor aktuálisan fennálló tőketartozásra számítjuk fel.

késedelmi kamat: a követelés jogalapját biztosító, eredeti szerződéses kondíciók alapján felszámított késedelmi kamat. A mindenkor aktuálisan fennálló tőketartozásra számítjuk fel.

költségek: jogelődnél illetve az ARGENTA FAKTOR-nál keletkezett költségek (jogi és végrehajtási eljárás költségei)

Ha Ön fennálló tartozásának csak egy részét tudja megfizetni, akkor abból először a költségeket, utána a késedelmi kamatot, majd az ügyleti kamatot, legvégül a tőkét csökkentjük. Célszerű tehát mihamarabb eljutni addig, hogy csökkenteni tudja tőketartozását, mert így automatikusan csökkenni fog a napi kamat összege is.

Nézzük ezt egy számpéldán:

Befizetés napján fennálló össztartozás: 800.000 Ft

Befizetés összege: 30.000 Ft

 Követelés elemei  Tartozás összege (Ft-ban)  Követeléselemek összege (Ft-ban)*
 Tőke 700.000,-  700.000,- 
 Kamat 70.000,-  70.000,- 
 Költség 30.000,-  0,- 
 Összesen 800.000,-  770.000,- 

* A befizetés jóváírását követően, a befizetés napján

Tehát Ön befizet 30.000 Ft-ot, amelyből megfizeti a költségeket, de a kamattartozása és tőketartozása nem csökken.

Egy másik számpélda:

Befizetés napján fennálló össztartozás: 800.000 Ft

Befizetés összege: 150.000 Ft

 Követelés elemei  Tartozás összege (Ft-ban)  Követeléselemek összege (Ft-ban)*
 Tőke  700.000,-  650.000,- 
 Kamat 70.000,-  0,- 
 Költség 30.000,-  0,- 
 Összesen 800.000,-  650.000,- 

* A befizetés jóváírását követően, a befizetés napján

Ön befizet 150.000 Ft-ot, ezzel megfizeti az összes költséget, késedelmi kamatot, kamatot és lecsökkenti a tőketartozását 650.000 Ft-ra.

Milyen kamatlábbal, milyen díjtételekkel számol az ARGENTA FAKTOR?

A követelés érvényesítése során a követelés jogalapját biztosító, eredeti szerződéses kondíciókat veszi alapul. Ezekről az Ön által korábban megkötött szerződésből, abban hivatkozott Általános Szerződési Feltételekből, és egyéb kapcsolódó dokumentumokból tájékozódhat. Szintén innen tájékozódhat a kamatláb és a késedelmi kamat mértékéről, valamint az egyéb díjtételek nagyságáról.

Amennyiben nem sikerült a tartozást rendezni, az ARGENTA FAKTOR kénytelen jogi eljárást indítani a követelés érvényesítése érdekében, melynek hatására a felmerülő jogi és végrehajtási költségek is növelni fogják a tartozás összegét.

Hogyan tudom rendezni a tartozásomat?

Mindig gondosan mérlegelje anyagi helyzetét, teherviselő képességét és jövedelme esetleges jövőbeni csökkenésének lehetőségét. Ha nem tudja fennálló tartozását egyösszegben rendezni, kérhet részletfizetést is Társaságunktól.

A tartozást többféle módon is rendezheti:

- csekken (az ARGENTA FAKTOR által biztosított sárga csekken),

- átutalással az ARGENTA FAKTOR számlaszámára,

- bármelyik Raiffeisen bankfiókban történő pénztári befizetéssel, 

- ügyfélszolgálatunkon található házipénztárunkba történő készpénzes befizetéssel,

- illetve a végrehajtási eljárás során az illetékes végrehajtón keresztül.

Az aránytalanul nagy költségek miatt nem javasoljuk a rózsaszín csekken történő befizetést. Átutalással vagy bankfiókban történő pénztári befizetés esetén kérjük, minden esetben tüntesse fel az értesítő levél jobb felső sarkában feltüntetett ügyfélazonosítót (szerződésszámot) és az ügyfél nevét a közlemény rovatban. A megfelelő bankszámlaszámot felszólító levelünkben találja, illetve ügyfélszolgálatunkon keresztül is kérhet tájékoztatást.

Bármi is akadályozza Önt a tartozás rendezésében, forduljon bizalommal Ügyfélszolgálati munkatársainkhoz, jelezze számunkra a nehézséget, melyhez javasoljuk a honlapunkon elérhető Fizetési nehézség bejelentő nyomtatvány használatát.

Munkatársainkkal való kapcsolatfelvételi lehetőségekről részletesen a honlapunkon az Elérhetőségeink menüpont alatt tájékozódhat.

Külföldről milyen bankszámlaszámra fizethetem a tartozásomat?

Külföldről történő fizetés feltételeiről kérjük, érdeklődjön Ügyfélszolgálati munkatársainktól.

Kaphatok-e részletfizetést, ha nem tudom egyösszegben rendezni a tartozásomat?

Ha nincs lehetősége az egyösszegű befizetésre, tartozását rendezheti részletekben is. Együttműködő ügyfeleink számára többféle fizetéskönnyítő megoldást kínálunk. Kérjük, hogy a részletfizetés feltételeiről érdeklődjön Ügyfélszolgálati munkatársainktól.

Munkatársainkkal való kapcsolatfelvételi lehetőségekről részletesen a honlapunkon az Elérhetőségeink menüpont alatt tájékozódhat.

A részletfizetési kérelmet benyújthatja a honlapunkon elérhető fizetési nehézség bejelentő nyomtatványunkon is. 

Jogerős fizetési meghagyás mellett kérhetek még részletfizetést?

Társaságunk jogerős fizetési meghagyás mellett is biztosít részletfizetést, amennyiben még nem indult meg a végrehajtási eljárás. Kérjük, hogy a részletfizetés feltételeiről érdeklődjön Ügyfélszolgálati munkatársainktól.

Munkatársainkkal való kapcsolatfelvételi lehetőségekről részletesen a honlapunkon az Elérhetőségeink menüpont alatt tájékozódhat.

A részletfizetési kérelmet benyújthatja a honlapunkon elérhető fizetési nehézség bejelentő nyomtatványunkon is. 

Már végrehajtás alatt áll az ügyem, ilyenkor még kérhetek részletfizetést?

Amennyiben Társaságunk már megindította a végrehajtási eljárást, részletfizetést nemcsak az ARGENTA FAKTOR, de az illetékes Végrehajtó is engedélyezhet. A végrehajtót azonban törvény szerint díjazás illeti meg még akkor is, ha időközben részletfizetési megállapodás született Ön és az ARGENTA FAKTOR között. A végrehajtó költségei a részletfizetési megállapodáson felül fizetendők, összegükről kizárólag a végrehajtó tud felvilágosítást adni.

Kérjük, hogy a részletfizetés feltételeiről érdeklődjön Ügyfélszolgálati munkatársainktól.

Munkatársainkkal való kapcsolatfelvételi lehetőségekről részletesen a honlapunkon az Elérhetőségeink menüpont alatt tájékozódhat.

A részletfizetési kérelmet benyújthatja a honlapunkon elérhető fizetési nehézség bejelentő nyomtatványunkon is. 

Mi történik abban az esetben, ha a korábban megkötött részletfizetési megállapodásnak nem teszek eleget?

Amennyiben fizetési kötelezettségének a részletfizetési megállapodásban meghatározott esedékesség időpontjáig nem tesz eleget maradéktalanul, vagyis az engedélyezett összegeket nem teljes összeben vagy nem határidőben fizeti meg, úgy a részletfizetési megállapodás visszamenőleges hatállyal megszűnik. A megállapodás megszűnése esetén a korábban kapott kedvezményt elveszíti, és a teljes, késedelmi kamattal növelt tartozás egy összegben esedékessé válik. A részletfizetési megállapodás megszűnése esetén az ARGENTA FAKTOR jogosult a tartozás érvényesítése érdekében a szükséges jogi lépéseket megtenni. Amennyiben a korábban vállalt részletfizetési megállapodást nem tudja betartani, kérjük haladéktalanul vegye fel Ügyfélszolgálatunkkal a kapcsolatot, hogy munkatársaink tájékoztathassák a további lehetőségekről.

Mi a teendőm, ha a tartozásomat megfizettem?

Az ARGENTA FAKTOR a Magyar Nemzeti Bank 2/2019. (II.13.) számú ajánlásának megfelelően a tartozás megfizetését követő 30 napon belül igazolást ad ki a tartozás rendezéséről az Ön részére. Az igazolásban tájékoztatást kap a tartozása összegéről, a befizetéseiből befolyt összegek elszámolásáról és a tartozás rendezése utáni maradvány összegről.

Amennyiben végrehajtási eljárás folyik Ön ellen, a végrehajtási eljárás esetén annak lezárását követően áll módunkban kiállítani a kért igazolást.

 

Hány év múlva törlik adataimat a KHR negatív listáról?

Azok a negatív adatok, amelyek mulasztás vagy a késedelmes teljesítés miatt kerülnek a KHR-be, az adatátadástól számított maximum 10 évig elérhetők az adatbázisban. Ez alól kivétel, ha a mulasztását maradéktalanul rendezte, mert ekkor a lejárt tartozás kifizetésétől számított 1 évig maradnak az adatok a KHR-ben. Amennyiben Társaságunk elengedi, vagy egyéb módon közös megegyezéssel zárja le a mulasztást, akkor annak adatai az ettől az időponttól számított 5 évig láthatók a rendszerben, majd automatikusan törlődnek véglegesen és nem visszaállítható módon.

Az adatok véglegesen törlésre kerülnek, ha az adatok jogellenesen kerültek a KHR-be.

További információt az alábbi linkre kattintva találhat: 

https://www.mnb.hu/letoltes/khr-mintatajekoztato-140124.pdf

Mi a teendőm, ha szeretném, hogy más személy járjon el az ügyemben?

Amennyiben szeretné, hogy más személy - így akár az Ön közvetlen családtagja - intézkedjen az Ön ügyében, illetve más számára is adhassunk ki információt tartozásával kapcsolatosan, kérjük a honlapunkon megtalálható Meghatalmazás nyomtatványt juttassa el részünkre.

A meghatalmazásnak minden esetben tartalmaznia kell az ARGENTA FAKTOR előtti eljárásra feljogosító nyilatkozatot, a meghatalmazó és a meghatalmazott személyes adatai mellett az ügyfélazonosítót, a meghatalmazó és a meghatalmazott aláírását, két tanú nevét, lakcímét és aláírását. A meghatalmazást postai úton, vagy személyesen szíveskedjen eljuttatni cégünk székhelyére.

 

 

Mi a teendőm, ha elhunyt családtagom nevére érkezett felszólítás az ARGENTA FAKTOR-tól?

Amennyiben az ARGENTA elhunyt családtagja nevére küldött megkeresést, úgy kérjük, hogy a halotti anyakönyvi kivonat vagy a jogerős hagyatékátadó végzés másolatát juttassa el Ügyfélszolgálatunknak. Felhívjuk figyelmét, hogy az örökös a hagyatéki hitelezővel szemben korlátozott felelősséggel tartozik, több örökös esetében pedig az örököstársak felelőssége egyetemleges.

Tájékoztatni szeretnénk, hogy Társaságunk különös gondossággal és figyelemmel kezeli ezen ügyleteket, áthidaló megoldást biztosítva az örökösöknek a tartozás rendezésére.

Kérjük, hogy további teendőivel kapcsolatban érdeklődjön Ügyfélszolgálati munkatársainktól.

Munkatársainkkal való kapcsolatfelvételi lehetőségekről részletesen az Elérhetőségeink menüpont alatt tájékozódhat.

Van megoldás!

Van megoldás!

Életünkben csak a változás állandó. Sokszor szembesülünk azzal, hogy a korábban jól megtervezett életünk megváltozik, jövedelmünk nem úgy alakul, ahogy elterveztük. Amikor hitelt veszünk fel, általában nem készülünk nehézségekre. Sok okból csökkenhet a jövedelmünk, vagy akár átmenetileg meg is szűnhet, de a tartozást biztosan vissza kell fizetni. Az ok azonban minden esetben más, az élethelyzeteket mindig egyénenként kell vizsgálni, ahogy Társaságunk is teszi eljárása során. Ez garantálja, hogy minden ügyfelünknek testreszabott megoldásokat tudunk ajánlani fizetési nehézségek esetén.

Megoldások